Nieuwsbericht

Actualiteit

Actualiteitenbijeenkomst Binnenlands Bestuur

Graag nodigen wij u uit voor onze updatebijeenkomst in februari en maart 2018. Deze bijeenkomst vindt drie keer per jaar plaats op diverse locaties in Nederland. Tijdens iedere updatebijeenkomst staan diverse en steeds wisselende actualiteiten centraal. De bijeenkomst is met name gericht op provincies, gemeenten, waterschappen en samenwerkingsverbanden.

Tijdens iedere middag wordt u geïnformeerd over de belangrijkste actuele ontwikkelingen binnen Binnenlands Bestuur, onder andere op het gebied van jaarverslaggeving, staatssteunrecht en fiscaliteit. In verschillende interactieve sessies wordt door in lokale overheid gespecialiseerde collega's direct de vertaling gemaakt naar uw praktijksituatie. Bovendien is er gedurende de middag voldoende tijd om met de collega's en andere deelnemers te discussiëren over de mogelijke gevolgen van de ontwikkelingen op uw werkzaamheden en uw organisatie.

De eerstvolgende update-bijeenkomst zal plaatsvinden op verschillende data in februari en maart. Er zullen diverse actualiteiten centraal staan. 

Na afloop van deze middag 
    • Heeft u inzicht in de laatste ontwikkelingen op het gebied van verslaggeving, rechtmatigheid en actuele onderwerpen;
    • Weet u wanneer sprake is van staatssteun en in welke gevallen dat geoorloofd is;
    • Bent u bekend met de meest recente btw/BCF-ontwikkelingen en onderwerpen, waaronder in ieder geval die op het gebied van sociaal domein (m.n. btw op re-integratie en inlening personeel), gemeentelijk vastgoed (schoolgebouwen en sportaccommodaties), het sportbesluit en gemeentelijke samenwerkingen;
    • Bent u qua loonheffing geïnformeerd over de recente ontwikkelingen op het gebied van de inhuur van derden en de Wet Aanpak Schijnconstructies;
    • Bent u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom de Vpb-plicht overheidsondernemingen: zo staan we o.a. stil bij de aangifte Vpb, de Vpb-plicht van het gemeentelijk grondbedrijf en de voorlopige aanslag Vpb 2017;
    • Bent u bekend met de geheel nieuwe ge-update versie van het Fiscaal Portaal Gemeenten.
Voor wie? 
Deze middag is bestemd voor financiële consulenten, controllers, medewerkers interne controle, medewerkers financiën, interne juristen en interne fiscalisten werkzaam bij gemeenten, provincies, waterschappen en samenwerkingsverbanden. 

Door wie? 

De bijeenkomst wordt georganiseerd door de brede sectorgroep Binnenlands Bestuur van PwC. 

Programma

13:15 Ontvangst
13:45 Start actualiteiten
16:15 Afsluiting met een netwerkborrel 

Wanneer en locatie 

- Dinsdag 27 februari 2018, kantoor PwC te 
​Eindhoven:https://evenement.pwc.nl/Actualiteitenmiddag-Binnenlands-Bestuur-Eindhoven
- Dinsdag 6 maart 2018, kantoor PwC te​ Zwolle: https://evenement.pwc.nl/Actualiteitenmiddag-Binnenlands-Bestuur-PwC-Zwolle 
- Donderdag 8 maart 2018, kantoor PwC te Rotterdam: https://evenement.pwc.nl/Actualiteitenmiddag-Binnenlands-Bestuur-PwC-Rotter
- Dinsdag 13 maart 2018, kantoor PwC te Amsterdam: ​https://evenement.pwc.nl/Actualiteitenmiddag-Binnenlands-Bestuur-Amsterdam

Kosten 

Wij zullen voor deze middag geen kosten in rekening brengen; deelname is gratis voor medewerkers van voornoemde organisaties. 

Inschrijving

Wilt u deelnemen aan deze bijeenkomst, dan zien wij uw inschrijving graag tegemoet. U kunt zich aanmelden via de link achter de datum en locatie van uw keuze. Indien u vragen of heeft over de bijeenkomst dan kunt u mailen aan: heleen.ter.haar@pwc.com.

Let op, het aantal plaatsen is beperkt!

Wij hopen u te mogen verwelkomen tijdens één van deze bijeenkomsten.

Reacties

0 reactie(s). Plaats hieronder uw reactie.


Plaats een reactie

Om te kunnen reageren dient u ingelogd te zijn.